Ne iyilik ne kötülük sizi etkilemesin- Neither good nor evil affect you

  ***For English please click “Read the rest of this entry” at the bottom*** 

charming.jpg

yaù sarvatränabhisnehas

tat tat präpya çubhäçubham

näbhinandati na dveñöi

tasya prajïä pratiñöhitä

A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada Tarafından Çeviri 

Maddi dünyada kazanacağı her türlü iyilikten ya da her türlü kötülükten etkilenmeyen,buna ne  şükreden ya da bunu hakir gören kişi sıkı bir şekilde mükemmel bilgide sabitleşmiştir.                         

A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada’nın Açıklaması 

Maddi dünyada daima iyi ya da kötü olabilecek bir karışıklık vardır. Bunun gibi maddi karışıklıklarla altüst olmayan, iyilik ya da kötülükten etkilenmeyen kişinin Krişna bilincinde sabitleştiği anlaşılır. Kişi maddi dünyada olduğu sürece daima iyilik ya da kötülük olasılığı vardır çümkü bu dünya ikilik doludur. Lakin Krişna bilincinde sağlamlaşan kişi iyilik ya da kötülükten etkilenmez çünkü o sadece tümüyle- mutlak iyilik olan Krişna ile ilgilenir. Krişna’ya olan böyle bir bilinç kişiyi teknik olarak samadhi denilen mükemmel bir aşkın konuma yerleştirir. 

B.G. 2.58

yaù sarvatränabhisnehas

tat tat präpya çubhäçubham

näbhinandati na dveñöi

tasya prajïä pratiñöhitä 

Translation by A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada 

In the material world, one who is unaffected by whatever good or evil he may obtain, neither praising it nor despising it, is firmly fixed in perfect knowledge. 

Purport by A.C Bhaktivedanta Swami Prabhupada 

There is always some upheaval in the material world which may be good or evil. One who is not agitated by such material upheavals, who is unaffected by good and evil, is to be understood to be fixed in Krsna consciousness. As long as one is in the material world there is always the possibility of good and evil because this world is full of duality. But one who is fixed in Krsna consciousness is not affected by good and evil, because he is simply concerned with Krsna, who is all-good absolute. Such consciousness in Krishna situates one in a perfect transcendental position called, technically, samadhi.

Bhagavad Gita 2.58 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s